Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Maria - 14 januari 2012 01:04

Jag har dålig koll på fina barnrum. Lillkillen ska ta över vårt sovrum eftersom han börjar bli lite mindre liten. Han vill ha rummet som det är men det är inte aktuellt då det är inrett enligt temat manligt mysigt. Ni kan föreställa er, mörkt och stramt. Varför tycker män, i allmänhet, om dystra och strikta inredningar? De svarta :O lingardinerna var det första som plockades ner när jag intog killarnas borg. Sedan har det fortsatt av bara farten. Förra veckan deklarerade den lille att det var för mycket av lila, röda och rosa ting i huset numera. Då jag hyr ut min Malmölägenhet möblerad och fullt utrustad (inte mycket med tanke på storleken) så har jag inte kunnat sätta min prägel fullt ut men lite färg har jag bidragit med. 


Jag har googlat runt och hittat en del fina tapeter och dylikt. Mina favoriter är från Mr Perswall. Tapeten ska funka i flera år och jag vet att barn snabbt börjar tycka att saker och ting är barnsliga. Han är 7 år nu så jag undrar vilken som håller i längden. Vad tror ni?

 

eller

  

 

Är jag ute och cyklar eller vad tror ni? Naturligtvis ska vi fråga honom men det brukar mest vara avslag på våra förslag så bättre att förekomma än...

Har ni andra tips på fina inredningar, tavlor och annat kolijox så blir jag glad. 

Mats ser särskilt fram emot det här, då jag endast kan sitta i soffan och "handleda" dem i arbetet. Inget ont som inte har något gott med sig. 

Maria

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards