Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Maria - 8 januari 2012 00:27

   Efter dagens procedur med dusch, påklädning och tillfixning tröt tålamodet för hjärtevännen. Som den martyr jag är så bad jag honom fundera på hur han skulle känna om han var i mina kläder "Jag skulle vilja se dig i mitt tillstånd, hur lätt tror du att det är med ett obrukbart ben?! Va?!" Då svarade han, mycket lugnt och utan ilska, att det inte spelar någon roll om jag är halvt handikappad eller ej "för det tar alltid alldeles för lång tid innan du är klar. Herregud!"


Då kände jag att stunden var inne. Nu skulle han få höra om grevinnan och hennes procedurer. Efter att jag hade pratat oavbrutet om ämnet i fem minuter så inser jag att han sitter och tittar på SVT play i rummet bredvid. Han tittar på skidåkning och har ingen aning om att jag just har förklarat vilken jävla tur han har, som har hittat en så jordnära kvinna som mig. Istället ber han mig att titta och lyssna noga. Jag får titta på olika klipp, alla handlar om samma sak - elitidrottare som har skadat sina knän. De är ädla och positiva. Pratar om vilken utmaning det ska bli att få ägna sig åt helvetessjukgymnastik istället för att köra järnet i backen. De ler krampaktigt fast i deras ögon ser jag lusten att slå reportern på käften "Jahaja, hur känns det nu då? Nu när du inte kan tävla i Världscupen som du har tränat för i ett år?" Jag önskar att de hade skridit till verket. Tacka vet jag Zlatan, han är inte alltid så tillgjort ädel. Han är på riktigt fast nu är han tyvärr mediatränad i överkant.


Nu får jag inte deppa som jag vill ens. För om inte eliten i slalom deppar för att de har ett plaströr runt benet så får inte en sketen nybörjare som jag hänga läpp. Det gör inget! För nu ska jag bli som min kära grevinna. Alla timmar som jag har lagt på träning, ska jag nu lägga på att peela min hals och olja in mina nagelband. Mats ska få bygga ett hemma SPA värdigt en grevinna. Basta!


Martina Bonnier redogör även hon om hennes dagliga rutin. Med den säger jag godnatt, för den är sövande lång: "Peelingcréme för ansiktet: 2-3 gånger i veckan, mask för ansiktet: 2 gånger i veckan á 15-20 minuter per gång, peeling för kroppen: 4 gånger per vecka, torrborstning: 3 gånger per vecka,serumampuller: två månadskurer med 12-14 droppar per dag, ansiktssborste för halsen plus halscréme varje dag, cellulitcréme: morgon och kväll i tvåmånaderskurer (annars är det verkningslöst), C-vitaminboost för stressad hy: en tablett om dagen, bystgelé: varje morgon, smörjs in med cirkulerande rörelser, aromterapiolja till kroppen: en gång i veckan, nagelbandsolja: 2 gånger per dag, raka benen: 3 gånger i veckan och torrborsta extra på benen så hårstråna inte växer under huden, inpackning av håret: 2 gånger i veckan, fotbad plus fil: en gång i veckan, tandtråd: varje dag, borstning av tänder: 2 sek/tand, djuprynkscorrecteur (det går inte ens att skriva på svenska): en gång per dag."


Sedan konstaterar hon: "Efter den här uppräkningen har jag ändå inte kommit till de väsentligaste momenten, den dagliga rengörings- och makeuprutinen. Den i sin tur kräver så många steg att det snurrar i huvudet"


Så vad klagar han över?


Maria


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards